Újdonság a ŠKODA-ról
2018.03.19.

Így válik egy autógyár mobilitási szolgáltatóvá

A Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a Skoda Digilab mobilitási szolgáltatásait.
skoda

– A Skoda DigiLab projektjei szemléltetik, miként válik az autógyártóból integrált mobilitási megoldások szolgáltatójává – mondja Andre Wehner, a Skoda digitalizációs igazgatója. 

A Vision X új városi crossover tanulmány ideális kereteket biztosít a jövőbe mutató mobilitási ötletek prezentálásához. 

A DigiLab megalapította Csehország egyik legnagyobb autómegosztó platformját HoppyGo néven. Minden ajánlat alkalmazásban foglalható és számlázható. A platform havonta nagyjából 250 felhasználóval gyarapodik, minden hónapban körülbelül 30 új jármű kerül a rendszerbe. Jelenleg közel 400 autó elérhető.

Münchenben a DigiLab kezdeményezte a CareDriver mobilitási és szociális szolgáltatást. Különlegesen képzett gondozó szakemberek kísérik el a gyermekeket és a sérülékeny időseket a mindennapjaikban és a szabadidejükben. 

A harmadik projekt az intelligens parkolást szolgálja a városközpontokban. Partnereivel a DigiLab olyan szolgáltatást fejleszt, amely prediktív algoritmusok alapján a vezetőt üres parkolóhelyhez vezeti, és közvetlen fizetési lehetőséget is kínál. Ezen kívül egyedi járműmegosztó alkalmazáson is dolgoznak, amely egyszerűbbé tenné a közös ingázást, a felhasználóknak az útjukhoz legalkalmasabb járművet is megjelenítené. A valós idejű közlekedési adatokon alapuló alkalmazás még az ideális útvonalat és a pontos érkezési időt is kiszámítja.

A Skoda kibővíti a Connect rendszert az Amazon Alexa hangvezérléssel. Az intelligens asszisztenssel a felhasználók az otthonukban is elérhetnek járműinformációkat. Az Alexa képes megválaszolni a futásteljesítménnyel, a hatótávolsággal és egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseket. 

A Connectivity részleg azon dolgozik, hogy a jövőbeli Skoda modellekbe jármű-x kommunikációs képességeket integráljon. Az együttműködő közlekedési rendszerek lehetővé teszik a kommunikációt a helyi infrastruktúra, a jármű és más vezetők között. Segít a járművezetőknek a megfelelő döntéseket meghozni, igazodni a forgalmi szituációhoz. 

A márka 2025-ös stratégiája a jövőbeli vállalati fejlesztések sarokköveiként a digitalizációt és a digitális mobilitási megoldások megalkotását határozza meg. A prágai DigiLab alapvető szerepet játszik a cseh autógyártó innovációs erejének erősítésében és a digitális fejlesztési szakértelmének bővítésében. A rugalmasan reagáló IT startup cégként létrehozott „ötletgyár” új üzleti modellek, megoldások és termékek kitalálásán és kifejlesztésén dolgozik.

forrás: https://autopro.hu