Aktuális híreink
A Škoda Csehországban már évek óta együttműködik középiskolákkal, melynek keretében minden évben gyári segítséggel készítenek a diákok egy-egy egyedi modellt. Ez a program indult el most Indiában is, melynek első gyümölcse egy kabrió Rapid.A Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) által működtetett akadémia bemutatta első diákautó-projektjét. A 3,5 éves „mechatronika” kurzusra járó diákokból álló csapat egy kabriót tervezett a Škoda Rapid szedán indiai változatának alapjaira.
A Škoda idén két új modell premierjét tervezi. A Superb és a Kodiaq SUV új generációja ősszel érkezik. Most bepillantást nyerhetünk a sziluettjeikbe.Az új Superb Combi kombi és ferdehátú változatban is elérhető lesz, míg a Kodiaq továbbra is hétüléses lesz.„A Superb az belsőégésű motorral hajtott modellportfóliónk zászlóshajója, amely a negyedik generációjával ferdehátú és Combi kombi változatban is mércét állít majd a kényelem és a helykínálat tekintetében” – mondta Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója a vállalat hagyományos modelljének új generációjáról. Az új formaterv mellett a Superb negyedik generációja teljesen megújult belső teret és csúcstechnológiát is kap. Az autó ismét bőséges belső méretű utasteret kínál majd rengeteg kényelmes funkcióval kombinálva. A motorháztető alatt erős benzin- és dízelmotorokat, valamint plug-in hibrid és mild hibrid hajtásláncokat találunk majd.
Megjelent az új Powerpass Map infotainment alkalmazás, amellyel a töltőpontok beköltöznek az Enyaq iV modellek központi kijelzőjére. Az alkalmazás ingyenesen letölthető.Az Enyaq iV modellekhez elérhető infotainment alkalmazás segítségével a központi infotainment kijelzőn láthatjuk a nyilvános töltőpontokat, valamint az azokkal kapcsolatos részletes információkat.
Az elektromos hajtáslánc a villanyautók szíve és fő meghatározója annak, hogy egy elektromos autó mennyire szerethető. Hiszen az elektromos hajtáslánc nagyméretékben felel egy e-autó dinamizmusáért vagy hatékonyságáért. A jó hír, hogy érkezik az új generáció belőle az MEB platformos autókhoz, így az Enyaq iV modellekhez. Az új APP550 hátsókerék-hajtással a Volkswagen-konszern elektromos modelljei egy teljesen új fejlesztésű erőforrást kapnak. Ez a jövőben nagyobb teljesítményt és jobb hatékonyságot kínál a konszern elektromos modellei számára. Magyarra lefordítva tehát: nagyobb teljesítményt és hatótávot kapnak a jövőben a vásárlók. Az első ilyen hajtáslánccal szerelt modellek az év vége felé érkezhetnek, 210 kW-os, tehát 286 lóerős teljesítménnyel.Az új hajtás tervezési alapja továbbra is a „moduláris elektromos hajtás” (MEB) mátrixa, amely a Volkswagen-konszern kifejezetten elektromos modellekhez szabott járműarchitektúrája.
A Škoda éves sajtótájékoztatóján Klaus Zellmer bejelentette, hogy a márka a menetpedálra tapos az átállás gyorsítása érdekében, így új elektromos Škoda modellek érkeznek.Az utóbbi évek autóipari trendje egyértelműen a modellek elektrifikálása. Bár most úgy tűnik, hogy az unió terve, miszerint 2035-ben megtiltják a hagyományos modellek értékesítését valamilyen formában módosulni fog, az irány egyértelmű. Ez az irány pedig a konnektoros hibrid és a teljesen elektromos modellek felé mutat.Ennek megfelelően az idén érkező új Škoda Superb és Kodiaq modellek is elérhetőek lesznek konnektoros hibrid változatban, amelyek – a szintén az eseményen elhangzott információk szerint – tisztán elektromos üzemmódban képesek lesznek 100 km megtenni. Persze ezek a hibridek csak köztes megoldásnak tekinthetőek a tisztán elektromos modellek felé.
A ŠKODA ENYAQ RS iV érkezésével immár kéttagúra bővül a tisztán elektromos RS modellek sora. Ezúttal a COUPÉ RS iV-ban megismert hajtáslánc került egy még praktikusabb karosszériába.
A modern kulcs nélküli rendszerek egyre inkább átveszik az uralmat az modellnél. A ŠKODA modellekben ma már két generáció létezik belőlük.“A régebbieknél a kommunikáció a következőképpen működik: a vezető a kulccsal megközelíti az autót, majd jellemzően a kilincs megérintésével vagy a csomagtérkioldó gomb megnyomásával kinyitja az autót. A kilincsben lévő érzékelő kérést küld a vezérlőegységnek, amely utasítja az antennákat, hogy keressék meg a kulcsot az autó környezetében. Ezek az antennák szándékosan nem rendelkeznek nagy hatótávolsággal, és ezért a két első ajtóban vannak elhelyezve. Ha a kulcs a hatótávolságukon belül van, az antennák fogják annak jelét, és megerősítő választ küldenek a műszerfalban lévő vezérlőegységnek. Az pedig kinyitja az autót” – mondja Zdeněk Říha, a karosszériaelektronikai osztály munkatársa.
Szeptember 09.-től elérhető Magyarországon az új elektromos ENYAQ COUPÉ iV RS.
"A márka első nagyméretű SUV-modellje a dizájn, a connectivity és a szponzori tevékenység témáinak további kiállítási darabjai mellett ugyancsak a 'What drives you?' kiállítás része"
Most épp a német AUTO TEST rangsorában szerezte meg az első helyet a Kodiaq. Nem ez az első alkalom, hogy a Skoda bezsebelte ezt az évente kiosztásra kerülő díjat. Például a Skoda Superb Combi tavalyi elsősége után idén “csak” a második helyre volt jó. Duplán szép a siker.