Újdonság a ŠKODA-ról
2021.07.12.

ÁRAM ALATT – MINDENKOR BIZTONSÁGBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓKBAN IS

Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV - erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével - sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson "tankolva", sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.Ellentétben az olykor hallható feltételezésekkel, az elektromos autók nagyfeszültségű rendszere sem menet közben, sem a töltés során nem jelent semmiféle áramütés-veszélyt. Erről védőmegszakítókkal és széleskörű érzékelőrendszerrel ellátott, kifinomult biztonságtechnika gondoskodik, s minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem léphet fel áramütés veszélye.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.06.28.

Az európai élvonalba készül a Skoda

Ezúttal a Skodánál jött el a nagy pillanat, amikor a cégvezetés terveit hangzatos programban foglalják össze a szélesebb nyilvánosság számára. A csehek a Next Level – következő szint – szlogent találták ki a program számára, ami egyszerre számol jelentős erősödéssel az európai újautó-piacon, és a kínálat villanyosítása révén a választék környezetbarátságának javítására.Látszólag a legegyszerűbb célkitűzésük az, hogy 2030-ra Európában a 8. helyről az 5. helyre ugranak az eladott autók számát tekintve. Ez azonban önmagában is elég merész, ha azt nézzük, hogy mekkora változást ígérnek az évtized végére az EU-ban már elfogadott szén-dioxid-kibocsátási szabályok. Ennek kapcsán a teljes piac jelentős csökkenése, és ezzel együtt az erőviszonyok drámai átrendeződése várható. Ami a konkrét jövőbeli lépéseket illeti, a Skoda három új, az Enyaq-nál olcsóbb elektromos modell bemutatását ígéri, és ennek kapcsán a cég cseh telephelyein is megindul a villanyautó-gyártáshoz szükséges alkatrészek fejlesztése és gyártása. Eddig úgy tűnt, a VW csoport az elektromos modellek gyártását elsősorban Németországba koncentrálja, ugyanakkor a piac várható változásai miatt tényleg szükség lehet a Skoda gyárak fokozatos átalakítására is. Maga a gyártó úgy számol, hogy 2030-ra az itteni eladásaik 50-70%-át már elektromos autók adják majd.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.06.21.

ID.3 méretű, olcsó, crossover érkezhet a Škoda gyárából

A Škoda első elektromos autója a MEB padlólemezen lakó Enyaq iV, melyet a Škoda Mladá Boleslav melletti gyárában gyártanak és a Škoda értékeihez híven egy igazi ár-érték bajnok elektromos autó. Méretben ez az elektromos autó az ID.4-gyel egyenértékű, ám a csomagtartó mérete még a Volkswagen rokonnál is nagyobb 42 literrel, ami így teljes valójában 585 liter. Most pedig tovább bővülhet a sikeres elektromos Škoda modellek sora, hiszen két új autóval bővül az elektromos család. Az első darab az Enyaq alapjaira épül, ám annak sportosabb, kupésabb kivitele lesz és inkább az ID.5-höz áll majd közelebb. Az autóról amúgy már kémfotók is felkerültek a netre, így érkezése vélhetően hamarosan megtörténik, de nem lennénk meglepve, ha csak 2022-ben lehetne kapni a sportosabb Enyaq-ot a kereskedésekben. A másik elektromos Škoda már egy érdekesebb dolog, hiszen arról semmit nem tudni jelenleg, csak annyit amit Stefani megosztott a magazinnal:„A tágasság nagyon fontos számunkra. Ez maga a funkcionalitás. Az emberek imádják, éppen ezért ezt az elvet nem szeretnénk feladni. Minden márkának hoznia kell a szerepét, nekünk is. A nagy raktér és csomagtartó az Enyaq sajátja és összehasonlítva más partnerekkel, akik használják a platformot, nálunk leghosszabb a hátsó túlnyúlás. 100 százalékosan meg vagyunk győződve arról, hogy nagy csomagtartóval is szép, vonzó autót tudunk készíteni.”
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.